Cari Entri WADi

Khamis, 26 Mei 2011

Mari Sertai Blog Pilihan Malaysia

Assalamualaikum semua pembaca budiman sekalian. Kali ini WADi terpanggil untuk join satu segmen yang dibuat oleh Blog Pilihan Malaysia. Sebenarnya Blog Pilihan Malaysia (BPM) adalah antara ruang blogger terawal yang WADi sertai. Banyak informasi dan teman-teman blogger yang ada di ruangan ini. 


WADi memilih untuk berada dalam segmen kategori 
Blog Personal Lelaki Pilihan.


Blog World Of Ad-Dien atau lebih dikenali sebagai WADi adalah blog yang saya gunakan untuk berkongsi ilmu berguna buat semua orang termasuk diri saya sendiri. Ditubuhkan pada awal 2009, WADi bermula dengan perlahan-lahan dengan bantuan dan tunjuk ajar dari mereka yang dah lama dalam dunia blog. 

WADi terhenti beberapa bulan disebabkan oleh fokus terhadap akademik dan kembali aktif hingga kini. Walaupun nama Pena saya Ad-Dien, namun World Of Ad-Dien bukan lah blog yang menceritakan khusus tentang peribadi saya sepenuhnya. Ia lebih kepada frasa World Of Ad-Dien yang bermakna Dunia Dengan Cara Hidup Islam, bersempena dengan frasa Islam adalah gaya hidup. 

Umumnya WADi adalah blog yang bertemakan Agama atau "Islamik" namun sebenarnya ia merangkumi perkongsian ilmu yang lain, yang diperlukan dan boleh memberi manfaat buat semua pembaca. Ia merangkumi 
perkongsian ilmu Islam, Sains, Berita Semasa, Artikel, Kesihatan dan lain-lain. Kerana itulah dinamakan orld Of Ad-Dien kerana Islam itu syumul dan luas, dan ilmunya juga pelbagai cabang.Mereka yang pernah membaca blog WADi pasti tahu akan ini. WADi bersifat dakwah santai untuk pembaca dan sesuai untuk semua. Perkongsian bukan hanya di blog malah ruangan Forum WADi turut disediakan bagi mereka yang gemar dakwah secara santai atau perbincangan ilmu di WADi.

Disini saya taq beberapa teman blogger 



semoga bermanfaat..






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Makluman dari (WADi)


1. Selamat datang ke Laman WADi

2. Laman WADi adalah laman berbentuk ilmu pelbagai namun lebih menjurus kepada keagamaan.

3. Metod penulisan berdasarkan pelbagai sumber.Sumber utama adalah Al-Quran, Al-Hadith, Athar, dan Ijmak ulama' .

4. Pelawat bebas untuk follow atau tidak blog ini.

5. Pelawat dibenarkan untuk menjadikan WADi sebagai bloglist anda jika bermanfaat.

6. Anda dibenarkan untuk mengambil mana-mana artikel dan penulisan WADi dengan memberi kredit kepada WADi. Jika itu membuatkan anda berasa keberatan (memberi kredit kepada WADi, maka anda tidak perlu berbuat demikian). Asalkan ilmu itu sampai kepada semua. Terpulang kredibiliti anda sebagai penulis.

7. Tidak ada copyright di WADi, apa yang ditulis disini adalah untuk disampaikan. Ilmu itu milik Allah.

8. Penulis merupakan insan biasa yang banyak kesilapannya termasuk ketika menulis. Jika anda terjumpa sebarang kekeliruan, kesilapan berkaitan permasalahan hukum, dalil, hadith, atsar dan sebagainya , sila maklumkan WADi melalui email. Teguran secara baik amat kami hargai.

9. Hubungi saya melalui email : addien90@yahoo.com

10. Selamat membaca, menimba ilmu dan menyebarkan ilmu.

Klik Klik